بهترین دکتر گوارش معده چگونه به درمان مشکلات گوارشی می پردازد

بهترین دکتر گوارش معده چگونه به درمان مشکلات گوارشی می پردازد, سایت رسمی دکتر مهدی احمدیان | فوق تخصص گوارش وکبد و متخصص بیماری های داخلی

بهترین دکتر گوارش اصفهان به چه کسی گفته می شود؟

بهترین دکتر گوارش اصفهان به بررسی – تشخیص و درمان عارضه هایی می پردازد که موجب بروز ناراحتی برای دستگاه گوارش شده است، پزشک خوب گوارش در دوران تحصیل خود با تمامی انواع بیماری های مرتبط به دستگاه گوارش آشنا می شود و می تواند در صورتی که دستگاه گوارش با مشکل روبرو شود آن را به راحتی تشخیص داده و برای درمان آن نیز راه حل های گوناگونی را ارائه نماید.

برای این که بدانید بهترین دکتر بیماری های گوارش به درمان چه قسمت هایی از بدن می پردازد بهتر است بیشتر در مورد دستگاه گوارش آشنایی داشته باشید، لازم است بدانید که دستگاه گوارش انسان از دهان تا مقعد ادامه داشته و شامل لوله گوارشی و غدد گوارشی می شود، که در این میان غدد گوارشی خود شامل معده- پانکراس- روده- کبد و غذه های بزاقی می شود البته لازم به ذکر است که بهترین دکتر گوارش قادر است  در صورتی که بیماری هایی در ناحیه لوله های گوارشی حلق- مری- معده و روده کوچک و بزرگ و راست روده وجود داشته باشد آن ها را تشخیص داده و راه حل های درمانی مختلفی  را برای آن پیشنهاد دهد.

چه هنگام می بایست به بهترین دکتر گوارش در اصفهان مراجعه کنیم؟

در واقع سوال این است که در صورت بروز چه علائمی می بایست به دکتر گوارش مراجعه کنیم؟

در صورتی که برخی علائم که در ادامه بازگو می کنیم بروز کند می بایست به پزشک متخصص گوارش مراجعه کنیم

• چنانچه به صورت مکرر در مدفوع خود خون مشاهده کردید.
  • اگر در بلعیدن مواد غذایی حتی مایعات با مشکل روبرو شدید.
  • اگر در طولانی مدت در ناحیه شکم احساس درد داشتید.

البته مراجعه به دکتر گوارش فقط شامل زمانی که علائم بیماری را مشاهده می کنید نمی گردد، با بالا رفتن سن بهتر است هر چند وقت یک بار به منظور چکاب دستگاه گوارش به دکتر گوارش مراجعه نمایید در واقع افراد با سن بالا با مراجعه به بهترین دکتر گوارش از بروز هر گونه بیماری گوارشی پیشگیری می کنند. بالا رفتن سن بیش از 50 سال در زنان و مردان موجب افزایش خطر ابتلا به سرطان رورده بزرگ را در پی دارد. و همچنین افرادی که در خانواده خود سابقه سرطان کولون را دارند می بایست حتما در مراجعه به پزشک گوارش سوال کنند که برای برداشتن روده بزرگ چه زمانی مناسب است.

اطلاع از ریزترین جزئیات برای بهترین دکتر گوارش مهم می باشد.

در ادامه این مبحث به بررسی علائمی که می تواند خبر از بروز یک مشکل گوارشی دهد می پردازیم

سوزش سر دل

سوزش سردل زمانی رخ می دهد که فرد عصبی شود و یا اینکه اضطراب و استرس شدیدی داشته باشد که در چنین مواردی در داخل معده اختلال ایجاد می شود و منجر به سوزش سردل می شود، البته قابل ذکر است تا زمانی که تاریخچه سلامت عمومی بیمار و همچنین نحوه رژیم غذایی وی مورد ارزیابی قرار نگیرد نمی توان برای درمان اقدام کرد، ممکن است در مورادی که بیمار سن بالایی دارد و رژیم غذایی سختی را گذرانده باشد پزشک خوب انجام آندوسکوپی را به بیمار توصیه می کند.

یبوست

یکی دیگر از بیماری هایی که ممکن است سیستم گوارشی را درگیر کند یبوست است، برخی افراد بروز یبوست را به نوع مواد غذایی که مصرف می کنند ارتباط می دهند و آن را مشکل جدی نمی دانند در صورتی که مطابق مطالعاتی که در این زمینه انجام شده است اگر یبوست برای مدت طولانی ادامه داشته باشد می تواند نشان از مشکلات ناشی از روده بزرگ بوده و یا در مواردی تاثیر برخی داروها باشد.

درد شکم

درد شکم می تواند بنا به دلایل مختلفی باشد و درمان این عارضه براساس محل درد دارای روش های درمانی متفاوتی می باشد.

بهترین دکتر گوارش اصفهان انواع درد شکم را به شرح ذیل اعلام می کند

• اگر درد در مابین شکم و پشت و یا زیر کبد احساس شود به دلیل ایجاد اختلال در کیسه صفرا می باشد.
  • اگر درد شکم در سمت راست بدن و در قسمت زیرین شکم باشد درد می تواند به دلیل آپاندیس باشد.
  • و دردی که در قسمت پایینی شکم احساس می شود دلیل آن می تواند سندروم روده تحریک پذیر باشد.

بهترین دکتر گوارش در اصفهان چگونه بیماری های گوارشی را تشخیص می دهد؟

یکی از متداول ترین روش های تشخیص برای بیماری ها گوارشی آندوسکوپی و کلونوسکوپی است، که یک پزشک خوب گوارش براساس نوع مشکل و سن بیمار استفاده از هرکدام از روش های تشخیص را برای بیمار تجویز می کند.

البته لازم به ذکر است که فورا بعد از مراجعه بیمار پزشک از این روش های تشخیص استفاده نمی کند بلکه در مرحله اول پزشک با توجه به علائم بیماری برای بیمار داروهای تسکین دهنده درد را تجویز می کند و اگر چنانچه تشخیص اولیه پزشک درست باشد دیگر نیاز نیست که آندوسکوپی و کلونوسکوپی انجام شود.

بهترین دکتر گوارش تهران برای انجام روش های تشخیص بیماری به صورت آندوسکوپی و کلونوسکوپی از جدیدترین متدهای روز دنیا استفاده می کند در این روش های نوین بیمار هیچگونه دردی احساس نخواهد کرد.

دکتر مهدی احمدیان یکی از بهترین پزشکان گوارش می باشد که از جدیدترین روش ها برای تشخیص و درمان بیماری های گوارشی استفاده می کند.

اگر علائم بیماری در ناحیه روده بزرگ- معده و مری باشد پزشک برای تشخیص بیماری انجام آزمایش از طریق اندوسکوپی را تجویز می کند.

البته علاوه بر روش های آندوسکوپی و کلونوسکوپی بهترین دکتر گوارش اصفهان ممکن است از روش های دیگری نیز برای تشخیص استفاده کند، این روش ها شامل موارد ذیل می باشد

• اشعه ایکس شکم
  • سونوگرافی
  • سی تی اسکن از شکم
  • بیوپسی کبد
  • باریم انما

داروهایی که توسط بهترین دکتر گوارش اصفهان تجویز می شوند کدامند؟

داروهای مختلفی زیادی برای درمان مشکلات و اختلالات گوارشی وجود دارد از این رو دکتر متخصص برای درمان بیماری های گوارشی راحت تر می تواند با تجویز دارو اقدام کند.

بهترین دکتر گوارش اصفهان برای درمان برخی اختلالات گوارشی ممکن است داروهای ذیل را برای بیمار تجویز نماید

• آنتی اسیدها و آنتی بیوتیک ها
  • داروهای ضد حالت تهوع و ضد استفراغ
  • مهار کننده های پمپ پروتون
  • مسدود کننده های H2
  • متکللوپرامید و سایر عوامل پیشرونده

همچنین بهترین دکتر گوارش برخی داروها را که بدون نسخه آزاد هستند را به بیماران توصیه می کند این داروها به قرار ذیل است

• سفت‌کننده مدفوع
  • ملین‌ها
  • مکمل‌های فیبر
  • داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs)
  • و کرم‌های خونریزی تجویز کند.

علاوه بر روش های دارویی گفته شده بهترین دکتر گوارش اصفهان از روش های دیگری نیز برای درمان و مدیریت مشکلات گوارشی نیز استفاده می کند، ممکن است پزشک تشخیص دهد که بیمار برای درمان علاوه بر مصرف دارویی رژیم غذایی خود را نیز تغییر دهد، در برخی موارد پزشک به بیمار توصیه می کند که وزن خود را کاهش داده و در صورت استعمال سیگار برای ترک آن اقدام کند.

گاهی نیز ممکن است به درمان های شدیدری نیاز باشد به خصوص در مواردی که بیمار به یکی از مشکلات گوارشی ذیل مبتلا شده باشد

• سرطان
  • سوراخ شدن روده
  • یا بیماری روده‌ای التهابی شدید (IBD)

انجام غربالگری سرطان توسط بهترین دکتر گوارش اصفهان چگونه انجام می شود؟

بهترین دکتر گوارش اصفهان علاوه بر فرآیندهای درمانی، ممکن است در مواردی برای بیمار انجام آزمایشات غربالگری سرطان را نیز تجویز کند، با استفاده از انجام آزمایشات غربالگری پزشک می تواند به سادگی هرگونه بدخیمی را که در ناحیه گوارشی ایجاد شده است به سادگی تشخیص داده و درمان کند.

بهترین دکتر گوارش اصفهان به افراد بزرگسال که بیش از 50 سال سن دارند توصیه می کند که هر 10 سال یک بار آزمایش کولونوسکوپی را انجام دهند تا از این طریق از خطر ابتلا به سرطان کولون و روده بزرگ پیشگیری کنند.

در ادامه مقاله به بررسی چند نمونه مشکلات گوارشی شایع که ممکن است تمامی افراد در سایر دنیا به آن مبتلا شوند را مورد بررسی قرار می دهیم:

سوء هاضمه

سوء هاضمه یکی از انواع بیماری گوارشی است که مطابق آمار گرفته شده بیش از 1/4 افراد در سراسر دنیا به این بیماری مبتلا شده اند و 30 درصد افرادی که به دکتر گوارش مراجعه می کنند برای درمان بیماری سوء هاضمه می باشد و شدت بیماری در افراد مختلف با هم فرق دارد برخی افراد نیز به دلیل سابقه خانوادگی و یا افزایش سن به این بیماری مبتلا می شوند.

ریفلاکس معده به مری

ریفلاکس معده که به آن ریفلاکس اسید نیز می گویند زمانی رخ می دهد که اسید معده به مری برگردد و در چنین مواردی بیمار در ناحیه سینه احساس سوزش خواهد داشت این عارضه معمولا در زمان غذا خوردن و یا در هنگام خواب رخ می دهد، اگر شما نیز به این بیماری مبتلا شده اید نباید آن را امری عادی و طبیعی بدانید اگر حداقل دوبار در هفته این مشکل را دارید می تواند علائم بیماری جدی تری باشد لذا می بایست حتما به دکتر گوارش مراجعه کنید.

بیماری سلیاک

مطابق امار گرفته شده در حدود 1 درصد از مردم دنیا به بیماری سلیاک مبتلا هستند و بیش از 80 درصد این افراد از بیماری خود اطلاعی ندارند، این بیماری نوعی واکنش ایمنی در زمان مصرف مواد غذایی گلوتن می باشد افرادی که به این بیماری مبتلا هستند در زمان خوردن گلوتن روده کوچک آن ها واکنش نشان داده و مانع از جذب برخی مواد مغذی می شود، واکنش روده بر اثر بیماری سلیاک موجب می شود که بیمار دچار کاهش وزن و کم خونی- نفخ – خستگی و یا در برخی افراد نیز ممکن است موجب بروز اسهال شود، در کودکان در حال رشد علاوه بر موارد فوق می تواند بر روی روند رشد آن ها تاثیر بگذارد.

بیماری کرون

یکی دیگر از بیماری های گوارشی کرون می باشد که موجب ایجاد التهاب دستگاه گوارش شده که می تواند دردناک بوده و گاهی نیز موجب ایجاد خطرات جدی می شود.

بیماری گوارشی کرون که نام دیگر آن ایلیتیت است قسمتی از روده را تحت تاثیر قرار می دهد بیماری کرون موجب ایجاد التهاب سیستم گوارشی- اسهال- درد در ناحیه شکم- کاهش وزن و سو تغذیه می شود التهاب ناشی از بیماری کرون نواحی مختلف دستگاه گوارش را درگیر می کند بهترین دکتر گوارش برای درمان این بیماری می تواند از طریق دارو درمانی و علائم و نشانه های آن را کمتر کرده و موجب ایجاد بهبودی برای مدت زمان طولانی شود زیرا هنوز درمان قطعی برای این بیماری کشف نشده است.

بواسیر

یکی از بیماری های شایع گوارشی بواسیر می باشد از علائم آن می توان به خونریزی در زمان دفع مدفوع اشاره کرد، بیماری بواسیر موجب ایجاد التهاب رگ های خونی در دستگاه گوارش می شود این بیماری در برخی افراد دردناک می باشد.

بیماری بواسیر شامل دو نوع داخلی و خارجی می باشد

• بواسیر داخلی شامل ملتهب شدن رگ های خونی در قسمت داخلی دهانه مقعد است.
  • بواسیر خارجی نیز التهاب رگ های زیر پوستی در قسمت خارجی مقعد می باشد.

بواسیر ممکن است به دلیل ترکیده شدن رگ های هموروئید خارجی به وجود بیاید که در چنین وضعیتی بیمار درد زیادی را متحمل می شود

بهترین دکتر گوارش اصفهان برای درمان بئوسیر خارجی لخته خون و رگ های پاره شده را از بین می برد.

با مراجعه به سایت دکتر مهدی احمدیان https://dr-mehdi-ahmadian.ir/ و مطالعه مقالات علمی این پزشک می توانید اطلاعات زیادی را در خصوص بیماری های گوارشی کسب نمایید همچنین می توانید برای تعیین وقت اطلاعات تماس و آدرس مطب را از طریق سایت به دست آورید.

Tags: , ,